zondag

Meisjesblauw

Kinderen hebben al wel eens een lievelingskleur.
Dat is best wel leuk en een mooie uiting van hun eigen identiteit.

Alleen, als een meisje van 6 als lievelingskleur blauw heeft, kom je al eens voor een:
 "vind-de-juiste-stof-voor-een-kleedje-uitdaging". 
Want ja, het moest HELEMAAL blauw zijn. Dus niks geen kleine andere kleuraccentjes.

In januari sprong ik een gat in de lucht bij het zien van deze stof bij Stoffen Van Leuven! Blauw, alleen maar blauw, met een leuke tekening, aangapast voor een meisje van 6.

In de naailes dus aan de slag voor een helemaal gevoerd kleedje, met een patroon van de Ottobre (boekje is net uitgeleend, ik vermeld later nog wel eens het exacte patroon).

Enkele details:
Volgens de beschrijving moesten de schouderbandjes afgewerkt met een rolzoompje. Ik had maar 1 bobijntje passend garen, dus probeerde de rolzoom met 2 draden. Niet helemaal zoals ik het wilde. Zal toch nog eens bij Mertens moeten navragen hoe het juist weer was!
En omdat ik tegen het onderaan afzomen wel een tweede bobijntje vond, een mooi rolzoompje onderaan (dank u overlock!)
En uit luiheid: ook de voering met hetzelfde garen een rolzoompje. Ik vond het gemakzucht, de keurders vonden het een geweldig detail. Zo zie je maar...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten