zondag

Meimaand, communicantjesmaand

Zo ook ons nichtje.

Wat er op haar verlanglijstje stond: niets speciaals. Maar ze is zot van lezen en schrijven. En wil altijd leren naaien. 

Dus moesten er zelfgemaakte cadeautjes zijn natuurlijk.

De zak die ik voor de Sewalong maakte, kreeg nog snel een flocknaam erbij.

Een beetje zoals zij dat al voordeed, bedacht ik dat leuke notaboekjes erin doen zodat ze heerlijk kan schrijven wel leuk is.
Probleem: ik bedacht de avond voor de communie dat ik vergat notaboekjes met dikke kaft te kopen. Kijk, dan is een hoop materiaal in huis hebben handig! En denkend aan de mooie agendacover, en omdat ik van haar oma een overschotje stof kreeg van een kleedje dat ze maakte en waar ze helemaal zot van is ging ik aan de slag.

Ik begon met heel oude schriftjes (in eentje uit de stapel stond de naam van mijn oma...).

Met knutselrubber fabriceerde ik een cover om het wat stevigheid te geven. Door 2 stukken die elk de grootte van het schriftje hebben te verbinden met een smal stukje dat de rugvoorstelt, gaf het nog meer volume.

Hoe? Gewoon zigzaggen! Dat zorgt ervoor dat je het mooi kunt plooien.

En zo zagen ze er uit op het einde!

3 opmerkingen:

  1. Wat een mooie stofjes heb je gebruikt voor de agenda-cover! Ga toch ook maar eens flock folie bestellen op internet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een tof resultaat ! En ik moet maar eens wat knutselrubber aanschaffen, denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen