zondag

Gebruiksgemak

Er wordt hier wat minder geblogd. Om de eenvoudige reden dat ik nogal durf vloeken op de online blogger editor. Foto’s worden van hier naar daar gezwierd, ik krijg ze nooit waar ik wil, tekstgrootte ziet er totaal anders uit. Onhandig!
Dus ging ik op zoek op het www. Er moesten betere manieren bestaan. En ja hoor, de zoektocht bracht me al snel bij andere gefrustreerde bloggers. En ik nam deze tip aan: Windows Live Writer. Een gratis programaatje in Windows zelf, dat eens gelinkt aan je blog werkt als een eenvoudige tekstverwerker. Waar ik lekker zelf kies waar ik alles zet!
Eerste impressie: dik onder de indruk en tevreden! Het duurde niet meer dan 5 minuten voor ik alles gevonden had. Enige waar ik even op moest zoeken: tags. En ze stonden voor mijn neus bovenaan onder de noemer categorie.
Nu moet ik enkel nog eens kijken hoe ik gemakkelijk foto’s in mijn berichten krijg die NIET op picasa staan. Want picasa doet raar, namen van mappen veranderen en daardoor verdwijnen de foto’s uit de posts. Denk dat alles nu terugstaat. Alle suggesties welkom!
Ondertussen ben ik ook een enthousiast lid van Naaitselaar, de naaigroep in Aartselaar. Niet dat ik er woon, maar het is ook niet ver. En leuk dat het daar is! En ja, ik leg het graag uit. Letterlijk en figuurlijk. Dus toen we hoorden dat er nogal wat mensen eens een rokje wilde maken, werd het een sew along die ik probeerde in goede banen te leiden. De meesten gingen met een (bijna) afgewerkte rok naar huis. Ik dus lekker trots! En kreeg ik daarvoor toch wel een cadeautje zeker? Dat was niet nodig dames, ik had er net zoveel plezier in! Het hele verslag van de avond werd vakkundig neergepend door Veerle en kan je hier lezen.

Oh ja, en dat bloglovin... dat probeer ik dus ook maar eens: Follow my blog with Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten