vrijdag

CAL 2014: het begin

Eindelijk is het 3 januari. Man, ik voelde me als een kindje voor sinterklaas. En best een beetje stom dat ik mezelf gewoon een paar keer heb moeten verplichten alles terug in de doos te steken. Ik ben tenslotte toch volwassen genoeg om wat geduld te hebben. Toch?
Maar deze ochtend postten Tertia en Jolanda dan het patroon online en kon ik door een stomme sinusitis dadelijk van start!

Lossenketting

Een lange lossenketting die je moet tellen, mijn grootste frustratie bij het haken! Vooral omdat ik de tel altijd kwijt geraak… maar dankzij de handige stekenmarkeerders die ik voor geen geld mee bestelde met mijn wol ging het plots veel vlotter.

Rij 1

Het volgende frustratiewerkje in mijn ogen: de eerste toer. Want waar haak je nu het mooiste in een lossenketting? Dit filmpje was superverhelderend en samen met de tip om de lossenketting met een naald groter te haken ging het plots vanzelf. Met de kleur Teal haakte ik de halve stokjesrij. Dat ging nog best vlot vooruit!

Rij 2

De kleurenvolgorde, daar is hier ten huize al best wat over gediscussieerd. Doe je het spontaan? Maak je op voorhand een lijstje aan? Ik besloot met een combinatie te werken. Ik begin met de strepengenerator van Biscuits and Jam, maar hou me wel de artistieke vrijheid ervan af te wijken indien ik het liever anders zie. Zo zijn bepaalde steken nu eenmaal veel mooier met lichte draad!
Dus het volgende kleurtje dat het aangaf: Violet! Daarmee ging er een rij stokjes aan.
Nog steeds braaf elke 20 steken gemarkeerd. Tot 20 tellen gaat me net iets beter af dan tot 217, mijn totaal aantal steken. Ik ben namelijk te snel afgeleid om lang door te tellen…
CAL2014
Wat ik trouwens zo leuk vind aan haken? Het kan in de zetel, voor TV, met de wederhelft in de buurt. En de kat ook wel. Ja ja, ik kan gerust haken met de kat die languit op mijn schoot rustig blijft liggen. Zolang de draadjes maar niet net voor zijn neus bewegen.
CAL2014

Ook zin om mee te doen? Je vindt de algemene informatie bij Tertia en Jolanda. Twijfel je nog? Kom eens kijken naar gelijkgezinden op deze facebookpagina. Kan je de volgorde van je kleurtjes niet bepalen? Probeer dan dit geweldig tooltje eens.
Ik haalde mijn Stylecraft Special DK bij deze webshop en ben heel tevreden van de service.
Vragen? Stel ze gerust!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten