woensdag

Cadeautjestijd

December is traditioneel cadeautjestijd! Ik deed mee aan 2 swaps (meer daarover in een volgend berichtje), maar er waren ook jarigen in de familie en natuurlijk Kerst!

Eerst de jarigen: voor een sterke madam die het na zware chemokuren altijd een paar graden kouder heeft dan wij, een heerlijk warm en stijlvol dekentje. Het eerste dat ik maakte en man heb ik gevloekt om katoen en langharige fleece een beetje overeen te doen komen!

image

Voor een jarige juffrouw in de familie een kleurrijke pennenzak, zo eentje waar de 6-jarigen in haar klas misschien wel eens jaloers op zouden kunnen worden.image

Het weekend voor kerst sloeg plots de tijdsgebrekpaniekangst toe… een heel avondje stofjes knippen en fournituren uitzoeken gaf dit als resultaat. Genoeg om me een paar avondjes (en dagjes) achter het machien bezig te houden.

image

De tapijtstof is een overblijfsel van toen mijn oma haar zetels liet herbekleden enkele tientallen jaren geleden. Nu is ze 92 en de zetels worden dagelijks gebruikt. Alleen heeft ze last van de harde houten armleuningen. Dus ik heb daarmee een soort kussentjes gefabriceerd die het aangenamer moeten maken. Ter gelegenheid neem ik daar nog wel eens een foto van, het was in ieder geval een groot succes!

Mijn zus vroeg een klein toilettasje, waar niet te veel in moest kunnen. Leek me ideaal om eens de strijkvinyl te testen. Zelf was ik niet helemaal tevreden van het resultaat, maar de zus was helemaal in haar nopjes. Geslaagd dus!image

Ze kreeg er ook nog een pennenzakje bij, de onderste op deze foto. Ze mocht kiezen, ik vond ze namelijk alle twee even leuk… en nu herbergt de bovenste al mijn haaknaalden en ander nuttigs dat ik kan gebruiken voor het strependekenproject.

image

Een tante met hond zou eerst een hondenpoepzakje krijgen uit Zo Geknipt, maar net op het laatste moment werd ik getypt dat ze wat ze nu gebruikt niet echt wil inwisselen. Een ritstasje komt altijd van pas, dus kreeg ze dat. En ik heb ook wat geluisterd naar wat ze nog mooi vond, dus als ze in februari verjaart krijgt ze de rest!

image

Mijn mama is deel van een tweeling, en die hebben dezelfde smaak. De tijd dat we vonden dat we niet zomaar hetzelfde konden geven is lang voorbij, dus kregen ze elk een gepimpt ikealampje.

image

3 opmerkingen:

  1. ja, die dekentjes hé, dat plakt precies aan elkaar... , maar het lijkt o zo zacht :)
    Mooie maaksels
    MamaCin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lieve en toffe cadeautjes allemaal !

    BeantwoordenVerwijderen