zondag

Koppig in het kwadraat… part 1

Een huwelijk van goede vrienden… dat was dé gelegenheid om voor mezelf nog eens iets te maken. Kwestie dat die goede voornemens wat vorm krijgen, nietwaar?

Het begon met een patroontje dat ik bij Koekepeertje op de kop kon tikken in de solden. De Butterick B5603, optie C zou het worden, dat is de achterste links.

Iets voor het patroon toekwam (lang geleden al…) had ik bij de modecoupon een metertje gekocht van de stof die ik al gebruikte voor de correspondentie-map. Donker appelblauwzeegroene bloemetjes. Vond ik wel feestelijk. Aangezien Sint-Niklaas wat ver ligt, en ze net hun online shop lanceerden, waagde ik me aan het online nabestellen. Wat een teleurstelling toen ik hetzelfde patroontje, zelfde kleurtjes, maar in een soort van “dia-negatief” uit de enveloppe haalde.

Maar geen nood, net voor de officiële solden maakte mijn geweldige naaiclubje een uitstap naar Stoffen Van Leuven, met een gezellige avondopening. En daar vond ik na veel overleg met de madammen een leuke stofcombinatie.

Maar ik dwaal af.

Het begon met een testjurk, in een teststofje. Want ik wilde niet zomaar in mijn veilig veroverde laatste metertjes stof knippen. Op een zwoele maandag zette ik de laatste stukjes in elkaar. Het bleek wel héél preuts aan de neklijn, wat ik had kunnen weten moest ik dit gegoogled hebben zoals ik deed om bovenstaande foto te vinden. Oordeel zelf, het was exact zoals op onderstaande foto:

Hier is een foto na best wat halsuitsnijding aanpaswerk. Niet gelijk afgespeld, nee, er was dan ook geen spiegel. De rechterkant (zoals u er op kijkt, mijn linker dus) wordt de goeie!

Testkleed witte lippen

Hoe het verder loopt? Dat is voor een volgende keer. Nu eerst nog wat van het mooie weer genieten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten