maandag

Koppig in het kwadraat… part 2

Na de zwoele maandagtestjurk, een dinsdagse verjaardag, begon het echte werk dus pas op woensdag.
Vertelde ik al dat het trouwfeest de zaterdag van diezelfde week was? Nee? Tja…
Eerst werden de aanpassingen van de testjurk vakkundig geregen. En de rest weer uit elkaar gehaald. Dat was het moment waarop meneer Spruit besefte dat ik eigenlijk nog helemaal nergens stond.
Maar dus. Gelukkig beperkten de aanpassingen zich tot het voorpand van het bovenstukje. Op de geweldige patroonplastiek was de aanpassing heel eenvoudig te maken. De foto is niet 100% duidelijk, maar de rode lijn geeft de “uit te snijden” halslijn weer.Voor en achterpand van het bovenstuk werden met 1,5cm naar de rok toe verlengd.
(het was dat of een betere push-up BH zoeken, en shoppen met dit weer? nee bedankt)
DSCN5210
Dat aanpassen viel al bij al nog mee. Hopelijk het eindresultaat ook!
Om het patroon op de stof af te tekenen gebruik ik normaal patroongewichtjes. Maar die lagen op de oververhitte bovenverdieping, dus werd ik creatief. Mijn naaidoosje en het presentje dat we van de trouwers kregen de zaterdag ervoor op het burgerlijk huwelijk kwamen geweldig van pas.
DSCN5211

2 opmerkingen:

  1. Heerlijk verhaal en maar al te goed herkenbaar!!
    Ben benieuwd naar je vervolgverhaal....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben aan het vervolg bezig :-) en ook een inhaalbeweging, want het was hier maar stilletjes de laatste weken...

      Verwijderen