vrijdag

Weer een tas…

Maar een speciale tas deze keer. Een luiertas voor een zwangere vriendin!

Zo een vriendin die niemand tot last wil zijn en weigert een babylijst aan te leggen, ze heeft toch de spulletjes wel. Zo een vriendin die er op staat altijd iedereen een super lief geweldig zelfgemaakt cadeau te geven. Dus kon ik helemaal niet achterblijven! Vooral toen ik de perfecte stof tegenkwam voor een toekomstige Russische Jongensmama!

Dus werd het een luiertas. Mijn pinterestbord werd volgeprikt met ideetjes en de toekomstige mama werd onder lichte dwang vriendelijk verzocht toch een favoriet te kiezen. Ik heb tenslotte geen kinders, en weet dus niet wat voor een tas het handigste zou zijn?

Ze koos voor dit patroon. Goed, daar kon ik mee aan de slag. Al voegde ik er wel een verzonken rits en gevoerde zakken aan toe. Maar ik vond toch dat ze dat andere geweldige idee schromelijk over het hoofd zag.

Dit werd het:

Het lijkt een normale messenger bag stijl.

Maar uit de opening die je overhoudt bij een verzonken rits komen de flapjes te voorschijn waarmee je de tas aan de kinderwagen kan hangen. Voor een stadsmama zonder auto een must om gemakkelijk de bus en metro te kunnen nemen!

Achteraan een grote ritszak

De flap sluit met magneetjes.

De schouderband is aan 1 kant met een grote musketon bevestigt. Zodat hij gemakkelijk kan weggestopt worden als de tas over de kinderwagen hangt voor lange tijd en niet op de grond sleept.

De tas was gevuld met andere cadeautjes voor het verrassingsfeestje dat we organiseerden op haar laatste werkdag. Maar die ziet u in een volgende post!

Stof: Matroushka van Kokka, voering: verkleurde Minimals (wasaccidentje, maar kwam hier perfect tot zijn recht) uit Modecoupon, fournituren van www.fournituren4fun.eu

2 opmerkingen:

  1. Een supertas, ik heb deze ook eens voor iemand gemaakt en vond het een geweldige uitkomst dat ie aan de buggy vastgezet kon worden. Kleine moeite en zeer praktisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow ! Dat heb je mooi voor elkaar ! Die tas ziet er heel praktisch uit.

    BeantwoordenVerwijderen